27 nov. 35 versus 7 õpilast
Olen Ketrin ja argipäevadel käin Tallinna 32. Keskkoolis keskkond-majandussuuna 11. klassis. Mõte Koeru Keskkooli vahetusse minemisest tuli, kui käisin septembris seal samas koolis Noorteühing Eesti 4H laagris ning kurtsin Laurale (kellest sai minu host), et kui väsitav on käia klassis, kus on 35 õpilast. Tema soovitaski mul nädalaks Kesk-Eestisse (loe pärapõrgusse) põgeneda. VeniVidiVici programmiga olin kursis, kuna veebruaris käisin Tõstamaal samamoodi sõpradel külas.
Paberimajandus käis kiirelt ja kui oleksin soovinud, siis oleksin saanud isegi varem vahetusse minna. Juhuslikult valisin nädala, mis oli seal koolis sisejulgeoleku teemaline. Neljal päeval viiest olid loengud, kus saime teada vangla valvuri, abipolitseiniku, eriüksuslase ja päästetöötaja ametitest.
Kohe esimesel päeval jäi esimene tund ära, kuna klass oli selle eelneval nädalal ette teinud. Valisin teadlikult kooli, kus minu host käib ja ka klassi, kus on üks tuttav, kuid loomulikult oli hostil esimeseks tunniks ja klassiõde oli arsti juures, ehk kooli läksin ikka üksi. See hirmutas veidi kooli minemist, kuid ma sain hakkama. Oma kooli viiakse mind autoga, sõit kestab umbes pool tundi. Koerus oli kool kõigest 10 minutilise jalutuskäigu kaugusel.
Teisipäeval käis meil vanglateenistus külas ja õppisime käsi raudu panema. Sellega sain kohe ka Järva Teatajasse, kus minust oli pilt, kuidas klassiõel käsi raudu panen. Kehaline kasvatus oli kõige huvitavam, sest tundi alustasime marssimisega. Seda tegelikult tantsuetenduse jaoks, mis neil detsembris tuleb. Ma pole vist 3 aastat kehalises nii palju end liigutanud, kui seal tunnis. Meil on tunnid rohkem loomingulised ja vabamas vormis. Neljapäev oli kõige kurvem, kuna mu klassiõde oli haige ja hosti ka koolis ei olnud. Sellel päeval oli teemaks Kaitseliit ja taas õppisime marssimist ning käisime orienteerumas. Minu võistkond lõpetas küll viimasena, kuid vähemalt me liigutasime ennast.
Reedel oli kuidagi raske koolis olla, kuna teadsin et nädal on läbi ja pean Tallinnasse tagasi sõitma ning oma kohustustega tegelema. Kuid juba leppisin hostiga kokku, et see ei jää minu viimaseks vahetuseks Koerus. Koolide võrdluseks tegin ühe tabeli. Kokkuvõtteks võib öelda, et iga kool on omanäoline ja tegelikult on raske suurt ja väikest kooli võrrelda, sest suunitlused on erinevad.
Tahan tänada veel oma host-pere, kes olid väga sõbralikud ja soojad. Eriti kurb oli siis, kui väike 4-aastane host-vend mind neljapäeval asju pakkimas nägi ja ütles, et ta arvas, et ma jään päriseks nende juurde elama.
Kahe kooli võrdlused
Objekt/ Muutuja | Koeru | 32KK |
Õpetajate vanus | Enamik õpetajaid üle 40ne | Igas vanuses õpetajaid (palju erinevaid mõtteviise) |
Õpetajate avatus | Mind nagu poleks seal klassis olnud | Kui mõni uus õpilane klassi tuleb, siis õpetajad tunnevad tema vastu huvi. |
Õpetaja & õpilase roll | Õpetaja õpetab ja õpilane õpib | Õpetaja suunab ja õpilane leiab ise lahenduse |
Ainete lõimumine | Erinevates õppeainetes kirjutati arutlusi, mis aitab lõpueksamiks valmistuda | Ainetes käsitletakse samu teemasid, mis tagab laiema silmaringi |
Õpilaste arv | Koolis ~ 300, minu klassis 7 | Koolis ~1000, minu klassis 35 |
Klassi omavaheline suhtlus | Jäi mulje, et oldakse üksteise eludega suhteliselt kursis | Kõik ei tea kõigi kohta kõike ja ei jõua suheldagi nii paljude inimestega |
Tunnikord | Täielik haudvaikus. Kui õpetaja palub arvamust avaldada, siis keegi ei reageeri | Kogu aeg mingi liikumine klassist sisse ja välja, avaldatakse arvamust isegi siis, kui õpetaja seda ei küsi |
Koolitoit | Väga maitsev | Kvantiteet ületab kvaliteedi |
WCd | Puhtad, paber ja seep on olemas | Paber aegajalt puudub ning seepi pole kunagi |
Ruum | Koridorides palju ruumi ja on vaikne | Ülerahvastatus, korides vähe ruumi, lärmakas ja treppidel ummikud |
Klasside sisustus | Värskelt renoveeritud ja klassides, kus on vana sisustus, näevad lauad ikka head välja | Ebamugavad toolid, katkine mööbel rohkete kasutajate arvu tõttu |
Õpilaste asukoht klassis | Kõik soovivad taga istuda | Eesreas kuuleb ja näeb paremini kui taga |
Õppesüsteem | Tavaõpe | Perioodisüsteem |
Valikained | Terve klass peab valima samad ained, kuna klassides on nii vähe õpilasi | Saab valida üle 10 erineva kursuse seast kaasaegsest tantsust filosoofiani |
Vahetunnid | Kooliraadiost lastakse õpilaste poolt valitud muusikat | Müra tõttu ei kuule isegi teateid, mis raadiost tuleb |
Ühtekuuluvustunne | Kõik tunnevad kõiki koridoris kõndides | Koridoris kõndides näeks nagu iga päev uusi inimesi, kuid kooli sündmustel on koolivaim tugev |
Kodutööd | Materjali läbi lugemine, et järgmine tund õpetaja küsimustele vastata | Enda jaoks ja materjali kinnistamiseks |
Aja planeerimine klassiga | Ettevalmistused halvasti läbi mõeldud, ülesannetest saadakse erinevalt aru, tegutsemise asemel venitatakse. | Austatakse teiste tihedat graafikut ja proovitakse võimalikult kiiresti ja produktiivselt ülesannet täita |
Klassiga otsuste vastu võtmine | Venitatakse ja ei taheta otsust vastu võtta | Kiiresti ja hääletades |
Grupitööd | Nädala peale oli ainult 2 | Tavaliselt päevas üle kahe |
Pole kommentaare