35 versus 7 õpilast

35 vs 5 õpilast

35 versus 7 õpilast

Olen Ketrin ja argipäevadel käin Tallinna 32. Keskkoolis keskkond-majandussuuna 11. klassis. Mõte Koeru Keskkooli vahetusse minemisest tuli, kui käisin septembris seal samas koolis Noorteühing Eesti 4H laagris ning kurtsin Laurale (kellest sai minu host), et kui väsitav on käia klassis, kus on 35 õpilast. Tema soovitaski mul nädalaks Kesk-Eestisse (loe pärapõrgusse) põgeneda. VeniVidiVici programmiga olin kursis, kuna veebruaris käisin Tõstamaal samamoodi sõpradel külas.

Paberimajandus käis kiirelt ja kui oleksin soovinud, siis oleksin saanud isegi varem vahetusse minna. Juhuslikult valisin nädala, mis oli seal koolis sisejulgeoleku teemaline. Neljal päeval viiest olid loengud, kus saime teada vangla valvuri, abipolitseiniku, eriüksuslase ja päästetöötaja ametitest.

Kohe esimesel päeval jäi esimene tund ära, kuna klass oli selle eelneval nädalal ette teinud. Valisin teadlikult kooli, kus minu host käib ja ka klassi, kus on üks tuttav, kuid loomulikult oli hostil esimeseks tunniks ja klassiõde oli arsti juures, ehk kooli läksin ikka üksi. See hirmutas veidi kooli minemist, kuid ma sain hakkama. Oma kooli viiakse mind autoga, sõit kestab umbes pool tundi. Koerus oli kool kõigest 10 minutilise jalutuskäigu kaugusel.

Teisipäeval käis meil vanglateenistus külas ja õppisime käsi raudu panema. Sellega sain kohe ka Järva Teatajasse, kus minust oli pilt, kuidas klassiõel käsi raudu panen. Kehaline kasvatus oli kõige huvitavam, sest tundi alustasime marssimisega. Seda tegelikult tantsuetenduse jaoks, mis neil detsembris tuleb. Ma pole vist 3 aastat kehalises nii palju end liigutanud, kui seal tunnis. Meil on tunnid rohkem loomingulised ja vabamas vormis. Neljapäev oli kõige kurvem, kuna mu klassiõde oli haige ja hosti ka koolis ei olnud. Sellel päeval oli teemaks Kaitseliit ja taas õppisime marssimist ning käisime orienteerumas. Minu võistkond lõpetas küll viimasena, kuid vähemalt me liigutasime ennast.

Reedel oli kuidagi raske koolis olla, kuna teadsin et nädal on läbi ja pean Tallinnasse tagasi sõitma ning oma kohustustega tegelema. Kuid juba leppisin hostiga kokku, et see ei jää minu viimaseks vahetuseks Koerus. Koolide võrdluseks tegin ühe tabeli. Kokkuvõtteks võib öelda, et iga kool on omanäoline ja tegelikult on raske suurt ja väikest kooli võrrelda, sest suunitlused on erinevad.

Tahan tänada veel oma host-pere, kes olid väga sõbralikud ja soojad. Eriti kurb oli siis, kui väike 4-aastane host-vend mind neljapäeval asju pakkimas nägi ja ütles, et ta arvas, et ma jään päriseks nende juurde elama.

Kahe kooli võrdlused

Objekt/ Muutuja

Koeru

32KK

Õpetajate vanus

Enamik õpetajaid üle 40ne

Igas vanuses õpetajaid (palju erinevaid mõtteviise)

Õpetajate avatus

Mind nagu poleks seal klassis olnud

Kui mõni uus õpilane klassi tuleb, siis õpetajad tunnevad tema vastu huvi.

Õpetaja & õpilase roll

Õpetaja õpetab ja õpilane õpib

Õpetaja suunab ja õpilane leiab ise lahenduse

Ainete lõimumine

Erinevates õppeainetes kirjutati arutlusi, mis aitab lõpueksamiks valmistuda

Ainetes käsitletakse samu teemasid, mis tagab laiema silmaringi

Õpilaste arv

Koolis ~ 300, minu klassis 7

Koolis ~1000, minu klassis 35

Klassi omavaheline suhtlus

Jäi mulje, et oldakse üksteise eludega suhteliselt kursis

Kõik ei tea kõigi kohta kõike ja ei jõua suheldagi nii paljude inimestega

Tunnikord

Täielik haudvaikus. Kui õpetaja palub arvamust avaldada, siis keegi ei reageeri

Kogu aeg mingi liikumine klassist sisse ja välja, avaldatakse arvamust isegi siis, kui õpetaja seda ei küsi

Koolitoit

Väga maitsev

Kvantiteet ületab kvaliteedi

WCd

Puhtad, paber ja seep on olemas

Paber aegajalt puudub ning seepi pole kunagi

Ruum

Koridorides palju ruumi ja on vaikne

Ülerahvastatus, korides vähe ruumi, lärmakas ja treppidel ummikud

Klasside sisustus

Värskelt renoveeritud ja klassides, kus on vana sisustus, näevad lauad ikka head välja

Ebamugavad toolid, katkine mööbel rohkete kasutajate arvu tõttu

Õpilaste asukoht klassis

Kõik soovivad taga istuda

Eesreas kuuleb ja näeb paremini kui taga

Õppesüsteem

Tavaõpe

Perioodisüsteem

Valikained

Terve klass peab valima samad ained, kuna klassides on nii vähe õpilasi

Saab valida üle 10 erineva kursuse seast kaasaegsest tantsust filosoofiani

Vahetunnid

Kooliraadiost lastakse õpilaste poolt valitud muusikat

Müra tõttu ei kuule isegi teateid, mis raadiost tuleb

Ühtekuuluvustunne

Kõik tunnevad kõiki koridoris kõndides

Koridoris kõndides näeks nagu iga päev uusi inimesi, kuid kooli sündmustel on koolivaim tugev

Kodutööd

Materjali läbi lugemine, et järgmine tund õpetaja küsimustele vastata

Enda jaoks ja materjali kinnistamiseks

Aja planeerimine klassiga

Ettevalmistused halvasti läbi mõeldud, ülesannetest saadakse erinevalt aru, tegutsemise asemel venitatakse.

Austatakse teiste tihedat graafikut ja proovitakse võimalikult kiiresti ja produktiivselt ülesannet täita

Klassiga otsuste vastu võtmine

Venitatakse ja ei taheta otsust vastu võtta

Kiiresti ja hääletades

Grupitööd

Nädala peale oli ainult 2

Tavaliselt päevas üle kahe

Pole kommentaare

Kommenteeri